02 June 2009

KOMEN MENGENAI 3 CALON TIMBALAN PRESIDEN PAS

Kenapa UMNO-BN sangat benci Husam?

Gua dah banyak rilek. Kembali ke medan tempur. Hehehe.Kali ni gua nak ulas terus pada isu pemilihan Timb Pres PAS. Dah dekat dah ni, tak sampai seminggu je lg. Gua pun tak tau apa yg ada dalam tempurung lutut perwakilan kali ni. Sebab gua tak sempat lagi nak round 1malaysia, check fikrah diorg sume.Apapun, kali ni gua direct je la beb. Malas nak kias2 dah.Camni, skang ni nasib dan masa depan PAS kini tletak di tangan perwakilan. Samada PAS boleh gi jauh atau ke lembah kejatuhan, sumenya bgantung kpd kebijaksanaan pwakilan.PAS skang ni HANYA selangkah jek lagi dari putrajaya. (meh aku ulang 51 kali, HANYA SELANGKAH BEB!!!).

Usia PAS dlm Pakatan Rakyat baru jek setahun, dan skang ni dlm peringkat penyesuaian laa..Camni la gua bagi contoh sket..Kalo korg kawin pun, malam pertama tu mesti korg mcm malu2 sket, nak pegang tangan pun seram sejuk lagi. Masih kekok2 lagi.Masa tu korg mesti mcm still dlm proses nak memahami hati budi masing2, nak menyesuaikan diri dgn kehidupan baru bersama. Kalo dulu yg laki tu main campak je kain baju atas lantai, skang ni takleh dah la. Kena gantung baik2, pastu letak dlm almari.Yg pompuan plak, kalo dulu malas basuh pinggan mangkuk, malas masak, skang ni dah kena bukak buku panduan memasak, nak kena masak utk suami tsayang.So, dalam setahun melayari bahtera, mesti ada gaduh2 sket, pgeseran sket, utk mematangkan pkahwinan.

Biasa la tu...So skang ni, bila korg nak PAS teguh dlm PR, kena la pilih pemimpin yg hatinya, jiwanya, fikirannya, tindakannya menuju ke arah mperkukuhkan PR. Kalau korg tau calon tu hatinya, jiwanya, fikirannya, tindakannya sebaliknya, takkan la korg nak pilih dia. Kang tak pepasal plak dia buat kacau bilau dlm PR.Ok, kita ulas ttg calon2 Timb Pres satu persatu :

1) Nasa : Mamat ni pernah kantoi berjumpa UMNO secara sulit dalam gelap, pastu menipu ahli PAS. Bila Pak Lah kantoikan, baru la dia tergagap2 jawab kononnya apa yg dia buat ni mdapat restu Majlis Syura. Kepala otak dia, sbb TGNA sbg Ketua Majlis Syura tak tahu menahu hal ni. So, kalau korg nak penipu ni jadi Timb Pres, maknanya korg nak dia pecahkan keharmonian PR dan bawak PAS masuk UMNO. Direct je aku bagitau. Mamat ni pro-UMNO. Mamat ni prestasi sbg Timb Pres sebelum ni mmg out, underperformance, mandom, elitis. Sejak pindah ke rumah baru 1 juta kat bdr sri putra, nilai, mamat ni makin mandom.

2) Husam : Mamat ni dari segi prestasi gua mmg respek. Sbb dia mmg perform dlm pentadbiran Kelantan. Mamat ni byk perkenalkan polisi2 dan rancangan2 ekonomi, seterusnya dapat pkukuhkan sokongan rakyat kepada PAS di kelantan. Dari segi parti plak, mamat ni antara naib pres yg plg aktif turun padang selesaikan masalah2 & kerumitan, banyak pertahankan parti drp serangan media musuh, aktif dlm majlis pimpinan PR dan byk lg. Bab prestasi kerja, mamat ni mmg terkehadapan. Sbb tu la aku tak heran mamat ni kena serang teruk oleh media UMNO-BN, sebab UMNO-BN dah nampak hayat diorg akan jadi pendek kalo Husam digandingkan dengan hadi. Mamat ni pro-PR. Anak didik TGNA sejak 1990.

3) Mat Sabu : Mamat ni gua takde problem. Aktivis sejati, polis sume dah tensen tengok muka selamba dia kena tangkap. Mulut mamat ni mmg tajam, tapi lawak beb. Paling merakyat. Tapi gua nampak dia lebih strategik kalo diletakkan kat ketua penerangan, sebab dia sgt pakar dlm bab membalun UMNO-BN.

Tapi kalo husam kalah, gua lebih rela mamat ni naik Timb Pres berbanding Nasa penipu. Mamat ni pro-PR.Gua nak ingatkan perwakilan sume, kempen "kepimpinan ulama", "ulama vs profesional", "bahaya erdogan" tu sume benda2 nak alihkan perhatian korg sume drp menilai KPI, prestasi calon2 yg btanding. Karut marut. Sebab diorg tau, kalo pwakilan mnilai based on merit, prestasi, confirm Nasa akan kalah teruk.

Kesimpulannya :

1) Kalau korg menangkan Nasa, maknanya korg bersubahat ngan dia nak bawak PAS masuk UMNO-BN, pastu PR akan pecah, PAS akan bpecah, non-muslim akan tak pcaya kat PAS dah, Kelab Penyokong PAS akan terbubar.

2) Kalau korg menangkan Husam, maknanya korg bersubahat ngan dia nak kafankan UMNO-BN buat selama-lamanya, dan meletakkan PAS sebagai teraju utama umat Melayu-Islam, dan memimpin rakyat berbilang kaum menjelang PRU-13.

3) Kalau korg menangkan Mat Sabu, maknanya korg mengurangkan mudarat PAS berbanding korg pilih Nasa penipu.

INGAT, PAS HANYA SELANGKAH DARI PUTRAJAYA. JGN BSUBAHAT UTK GAGALKAN PAS DARIPADA MEMIMPIN MALAYSIA...

http://tempurunglutut.blogspot.com

6 comments:

Anonymous said...

Walaupun saya orang cina dan tak setuju ngan sesetengah keputusan Pas,tapi saya masih sokong Pas pasal saya hormat Tok Guru dan Datuk Husam!!Ni 2 orang memang turun padang untuk menyelesaikan masalah rakyat!!Nasa ni pengkhianat Pas!Kalau dia menang Pas pasti retak!!Dia ni gila kuasa!Bodoh!!Pas sekarang dah jadi kuat pasal ada Husam dan Tok Guru bimbing orang muda!Apa pasal kat ni bodoh nasa!!Kalau u suka Umno,u sertai la Umno.Apa ni mau Pas join Umno!Tak masuk akal pun!!

Anonymous said...

Saya doakan Datuk Husam menang. Beliau berwibawa tinggi dan bersunguh sunguh utk selesaikan masalah rakyat. Saya hormati Tok Guru yang begitu jujur dan simple. Datuk Husam dan Tok Guru adalah kekuatan Pas dan Umno benci mereka.

Gedong Lalang said...

Saya doakan agar Datuk Husam menang dalam pemilehan Timbalan Presiden Pas. Saya juga berdoa jika Datuk Husam kalah biarlah jawatan tersebut diberikan kepada Mat Sabu dan bukannya kepada Nasharudin.

Gandingan Tuan Guru Hadi Awang dengan Datuk Husam Musa adalah satu gandingan yang mantap yang akan dapat memperkukuhkan Pakatan Rakyat. Sebagai anak didik TGNA Husam mempunyai ketokohan dan sering turun padang menelesaikan masalah rakyat.

Bagi Nasharudin tindakan bertemu dengan Pak Lah secara sembunyi satu tindakan yang tidak boleh dimaafkan oleh ahli ahli Pas. Bagi Mat Sabu ia sebagai calon alternatif jika Datuk Husam kalah.

Anonymous said...

aku pun sokong Husam jugak. Kalau boleh biarlah dia naik jadi Timb. Presiden. Tapi tak payahlah korang nak kutuk2 Ust. Nasa tu.
Ada perbincangan peringkat tertinggi tak perlu dideddahkan kepada ahli apatah lagi orang luar.
Biarlah peringkat tertinggi dengan strategi masing2. Tugas kita wala' je sebagai pengikut.
Mana yang salah sila2 tegur ikut saluran yang betul.

Anonymous said...

kepada nasa,berilah laluan kepada husam.beliau akan meningkatkan dan memperkukuhkan lagi pas dan pr.tugas anda telah selesai.kami berdoa husam akan berjaya.tk

Anonymous said...

saya rakyat biasa tapi melihat pemimpin seperti zulkifli ahmad, fadhil noor, TGNA, tgaha,DSAI, mat sabu, HUSAM dan beberapa orang lagi tak datang selalu...entah bila muncul pula! bila ada peluang jangan dipersiakan.



LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight