05 June 2009

Umno Punah Dan Tembelang - Presiden PAS



Ratusan Slogan UMNO / BN Gagal Dalam Amalan Politik Kuno Mereka

Intipati Ucaptama Ketua Dewan Muslimat PAS t



Muslimat da'i kepada masyarakat

04 June 2009

Wawancara Penuh Bersama Manohara









Wawancara Penuh Bersama Manohara

Dewan Ulama PAS mahu 3 jawatan utama parti diteajui ulama


Dewan Ulama PAS mahu 3 jawatan utama parti diteajui ulama

SHAH ALAM: Dewan Ulama PAS mahu tiga jawatan utama parti itu iaitu Presiden, Timbalan Presiden dan satu kerusi Naib Presiden disandang oleh golongan ulama.

Usul berkaitannya dibentangkan oleh Dewan Ulama PAS Terengganu ketika tercetusnya polemik berkenaan peranan golongan ulama dan profesional.

Ia mendesak PAS Pusat memperbaharui iltizam untuk mengekalkan konsep kepimpinan ulama dalam menerajui kepimpinan dan perjuangan parti.

http://mstar.com.my

03 June 2009

Calon PAS Manek Urai Sudah Dikenalpasti



Calon PAS Manek Urai Sudah Dikenalpasti

MSO Bila Nak Mintak Maaf Dengan Husam??? Tak Ingat Nak Mati Ke?

Adham Dan Norzula Mohon Maaf Dari Dato' Husam


KOTA BAHRU, 3 Jun: Adun Paloh, Datuk Norzula Mat Diah hari bersemuka dan bersalaman dengan Naib Presiden PAS, Dato' Husam Musa selepas kes saman menyaman mereka berdua berjaya di selesaikan di luar mahkamah.

Turut serta dalam pertemuan hari ini adalah Adham Kechik, Adun Bukit Bunga yang turut membacakan kenyataan memohon maaf kepada Husam di depan media ekoran kenyataan media dan laporan mereka kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR) kini SPRM yang telah mereka buat pada 27hb. Nov, 2007 yang lalu.

Kedua-dua mereka bertemu Husam di Kota Darul Naim hari ini dan bersalam penuh dengan kegembiraan.

Semalam Norzula telah menyiarkan satu notis permohonan maaf kepada Husam dalam akhbar Berita Harian, iaitu salah satu akhbar yang menyiarkan tuduhan terhadap Husam dahulu.

Dalam notis itu, Norzula memohon maaf secara terbuka tanpa syarat kepada Husam ekoran kenyataan mereka dalam sidang media dan laporan kepada BPR.

Adham mengaku, laporan yang dia buat dahulu berdasarkan sumber yang tidak ada kesahihannya.

Ekoran kenyataan mereka dahulu, Husam telah memfailkan saman kepada kedua-duanya dan juga media yang menyiarkan kenyataan itu.

Dalam majlis hari ini, Husam berkata, tindakan beliau mengemukakan saman kepada mereka yang membuat tuduhan kepadanya bukan inginkan wang atau memenangi mana-mana kes, sebaliknya sebagai pengajaran kepada mereka agar tidak berbuat demikian pada masa akan datang.

Alfa200 - Dah setel... ada lagi sorang penyumbang utama yang tak reti-reti nak mintak maaf lagi ni. oi MSO..! bila..?

http://siasahdaily.blogspot.com

02 June 2009

KOMEN MENGENAI 3 CALON TIMBALAN PRESIDEN PAS

Kenapa UMNO-BN sangat benci Husam?

Gua dah banyak rilek. Kembali ke medan tempur. Hehehe.Kali ni gua nak ulas terus pada isu pemilihan Timb Pres PAS. Dah dekat dah ni, tak sampai seminggu je lg. Gua pun tak tau apa yg ada dalam tempurung lutut perwakilan kali ni. Sebab gua tak sempat lagi nak round 1malaysia, check fikrah diorg sume.Apapun, kali ni gua direct je la beb. Malas nak kias2 dah.Camni, skang ni nasib dan masa depan PAS kini tletak di tangan perwakilan. Samada PAS boleh gi jauh atau ke lembah kejatuhan, sumenya bgantung kpd kebijaksanaan pwakilan.PAS skang ni HANYA selangkah jek lagi dari putrajaya. (meh aku ulang 51 kali, HANYA SELANGKAH BEB!!!).

Usia PAS dlm Pakatan Rakyat baru jek setahun, dan skang ni dlm peringkat penyesuaian laa..Camni la gua bagi contoh sket..Kalo korg kawin pun, malam pertama tu mesti korg mcm malu2 sket, nak pegang tangan pun seram sejuk lagi. Masih kekok2 lagi.Masa tu korg mesti mcm still dlm proses nak memahami hati budi masing2, nak menyesuaikan diri dgn kehidupan baru bersama. Kalo dulu yg laki tu main campak je kain baju atas lantai, skang ni takleh dah la. Kena gantung baik2, pastu letak dlm almari.Yg pompuan plak, kalo dulu malas basuh pinggan mangkuk, malas masak, skang ni dah kena bukak buku panduan memasak, nak kena masak utk suami tsayang.So, dalam setahun melayari bahtera, mesti ada gaduh2 sket, pgeseran sket, utk mematangkan pkahwinan.

Biasa la tu...So skang ni, bila korg nak PAS teguh dlm PR, kena la pilih pemimpin yg hatinya, jiwanya, fikirannya, tindakannya menuju ke arah mperkukuhkan PR. Kalau korg tau calon tu hatinya, jiwanya, fikirannya, tindakannya sebaliknya, takkan la korg nak pilih dia. Kang tak pepasal plak dia buat kacau bilau dlm PR.Ok, kita ulas ttg calon2 Timb Pres satu persatu :

1) Nasa : Mamat ni pernah kantoi berjumpa UMNO secara sulit dalam gelap, pastu menipu ahli PAS. Bila Pak Lah kantoikan, baru la dia tergagap2 jawab kononnya apa yg dia buat ni mdapat restu Majlis Syura. Kepala otak dia, sbb TGNA sbg Ketua Majlis Syura tak tahu menahu hal ni. So, kalau korg nak penipu ni jadi Timb Pres, maknanya korg nak dia pecahkan keharmonian PR dan bawak PAS masuk UMNO. Direct je aku bagitau. Mamat ni pro-UMNO. Mamat ni prestasi sbg Timb Pres sebelum ni mmg out, underperformance, mandom, elitis. Sejak pindah ke rumah baru 1 juta kat bdr sri putra, nilai, mamat ni makin mandom.

2) Husam : Mamat ni dari segi prestasi gua mmg respek. Sbb dia mmg perform dlm pentadbiran Kelantan. Mamat ni byk perkenalkan polisi2 dan rancangan2 ekonomi, seterusnya dapat pkukuhkan sokongan rakyat kepada PAS di kelantan. Dari segi parti plak, mamat ni antara naib pres yg plg aktif turun padang selesaikan masalah2 & kerumitan, banyak pertahankan parti drp serangan media musuh, aktif dlm majlis pimpinan PR dan byk lg. Bab prestasi kerja, mamat ni mmg terkehadapan. Sbb tu la aku tak heran mamat ni kena serang teruk oleh media UMNO-BN, sebab UMNO-BN dah nampak hayat diorg akan jadi pendek kalo Husam digandingkan dengan hadi. Mamat ni pro-PR. Anak didik TGNA sejak 1990.

3) Mat Sabu : Mamat ni gua takde problem. Aktivis sejati, polis sume dah tensen tengok muka selamba dia kena tangkap. Mulut mamat ni mmg tajam, tapi lawak beb. Paling merakyat. Tapi gua nampak dia lebih strategik kalo diletakkan kat ketua penerangan, sebab dia sgt pakar dlm bab membalun UMNO-BN.

Tapi kalo husam kalah, gua lebih rela mamat ni naik Timb Pres berbanding Nasa penipu. Mamat ni pro-PR.Gua nak ingatkan perwakilan sume, kempen "kepimpinan ulama", "ulama vs profesional", "bahaya erdogan" tu sume benda2 nak alihkan perhatian korg sume drp menilai KPI, prestasi calon2 yg btanding. Karut marut. Sebab diorg tau, kalo pwakilan mnilai based on merit, prestasi, confirm Nasa akan kalah teruk.

Kesimpulannya :

1) Kalau korg menangkan Nasa, maknanya korg bersubahat ngan dia nak bawak PAS masuk UMNO-BN, pastu PR akan pecah, PAS akan bpecah, non-muslim akan tak pcaya kat PAS dah, Kelab Penyokong PAS akan terbubar.

2) Kalau korg menangkan Husam, maknanya korg bersubahat ngan dia nak kafankan UMNO-BN buat selama-lamanya, dan meletakkan PAS sebagai teraju utama umat Melayu-Islam, dan memimpin rakyat berbilang kaum menjelang PRU-13.

3) Kalau korg menangkan Mat Sabu, maknanya korg mengurangkan mudarat PAS berbanding korg pilih Nasa penipu.

INGAT, PAS HANYA SELANGKAH DARI PUTRAJAYA. JGN BSUBAHAT UTK GAGALKAN PAS DARIPADA MEMIMPIN MALAYSIA...

http://tempurunglutut.blogspot.com

Benarkah Roslan SMS Memberi maklumat Kepada Utusan Malaysia

50% Kawasan Menolak Ustaz Nasa?

Dari maklumat yang telah didedahkan kepada Sinar Harian (30/05/2009), pencalonan yang diberikan kepada Ust Nasa adalah dalam jumlah 68 pencalonan dari 137 kawasan di seluruh Malaysia. Terdapat lebih 47 kawasan yang tidak menghantar pencalonan mereka.

Sekiranya kita mencongak, kita akan dapati bahawa pencalonan yang diberikan kepada Ustaz Nasa ini tidak sampai 50% dari seluruh pencalonan. Ini bererti bahawa lebih 50% kawasan dalam Malaysia yang menghantar pencalonan tidak mencalonkan Ust Nasaruddin Mat Isa.

Ini adalah satu perkara sangat menghairankan kerana Ustaz Nasaruddin Mat Isa adalah pemegang jawatan Timbalan Presiden yang dipertandingkan itu. Dan lebih 50% kawasan telah menolak beliau.

Dari maklumat yang saya dapati, rata-rata 47 kawasan lain yang tidak menghantar pencalonan sebenarnya telah mencalonkan samada Mat Sabu atau Husam Musa. Tetapi, atas sebab-sebab tertentu mereka tidak sempat atau tidak menghantar pencalonan mereka sebelum tarikh tutup.

Barang diingat, sewaktu Ustaz Nasa mula-mula memenangani jawatan Timbalan Presiden PAS, 80% PAS Kawasan seluruh Malaysia mencalonkan Ustaz Hasan Shukri. Namun, Ustaz Nasaruddin masih mampu memenangi jawatan Timbalan Presiden PAS Pusat pada pemilihan 2005.

Saya juga mendapat tahu bahawa angka “pencalonan 60% kepada Nasaruddin” (http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0515&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_04.htm) seperti yang dilaporkan oleh Utusan Malaysia dibocorkan oleh Roslan SMS. Saya harap Roslan SMS mennafikan khabar2 ini yang semakin kuat bertiup.

http://www.malaysiawaves.com

..........................................................................................................................................................................

Inilah artikel dari Utusan Malaysia yang dimaksudkan oleh Penulis... iaitu artikel kempen Utusan Malaysia untuk Ustaz Nasharuddin


Nasharuddin Mat Isa terima 60% pencalonan

KUALA LUMPUR 14 Mei - Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa mempunyai peluang yang amat cerah untuk mempertahankan jawatannya pada pemilihan parti itu bulan depan apabila mendapat pencalonan hampir 60 peratus.

Sementara itu, calon saingannya Datuk Husam Musa dan Mohamad Sabu masing-masing menerima 20 peratus pencalonan dan Datuk Seri Azizan Abdul Razak (kurang 5 peratus).

Menurut sumber, hasil pencalonan yang diperoleh Nasharuddin jelas menunjukkan sebahagian besar perwakilan mahu Pas diterajui oleh kepimpinan ulama.

‘‘Seperti mana yang dijangka kebanyakan kawasan yang membuat pencalonan tidak akan terkeluar daripada tradisi kepimpinan yang diamalkan Pas sejak 1982 iaitu kepimpinan berasaskan ulama.

‘‘Berdasarkan keputusan yang dibuat ketika muktamar pada tahun tersebut, Pas telah membuat ketetapan bahawa jawatan nombor satu dan nombor dua parti adalah di kalangan ulama,’’ kata sumber itu di sini hari ini.

Semalam dalam satu sidang akhbar di Kuala Terengganu, Pengerusi Jawatakuasa Pemilihan, Datuk Mustafa Ali mengumumkan kedudukan Datuk Seri Abdul Hadi Awang kekal sebagai Presiden parti selepas memperoleh 129 pencalonan.

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pula tidak layak bertanding bagi jawatan itu pada muktamar tahunan Jun ini apabila gagal mendapat dua pencalonan.

Bagaimanapun bagi jawatan tertinggi seperti Timbalan Presiden, Naib pPresiden serta Ahli Jawatankuasa Pusat, Mustafa tidak memberi maklumat secara terperinci dan hanya sekadar memberitahu berlaku saingan sengit pada semua jawatan tersebut.

Dalam pada itu sumber itu berkata, kegagalan Husam menguasai pencalonan bagi jawatan timbalan presiden merupakan petanda awal yang kebanyakan perwakilan menolak kepimpinannya.

Sumber itu berkata, perwakilan telah memberi mesej awal yang mereka tidak mahu Pas diterajui oleh kumpulan lain selain daripada ulama.

‘‘Dengan kata lain mereka tidak mahu puak Erdogan iaitu sekumpulan pemimpin Pas yang mempunyai hubungan rapat dengan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menerajui parti.

‘‘Tidak dinafikan Husam kelihatan bersungguh-sungguh untuk merebut jawatan Timbalan Presiden tetapi malangnya hanya sebahagian kecil kawasan sahaja yang mencalonkan beliau,’’ kata sumber itu lagi.

Dalam pada itu sumber tersebut berkata, jumlah pencalonan bagi jawatan Timbalan Presiden itu diperolehi daripada kira-kira 130 kawasan yang berjaya menghantar pencalonan mengikut masa ditetapkan.

http://www.utusan.com.my



LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight