09 May 2009

BIADAP: ungkapan terbaik untuk UMNO!

BIADAP: ungkapan terbaik untuk UMNO!

Biadap adalah lanjutan daripada KURANG AJAR. Namun jika anda dikatakan KURANG AJAR, maka ia lebih menyakitkan hati. BIADAP hakikatnya lebih teruk daripada KURANG AJAR. Ini kerana, adakalanya orang yang SUDAH CUKUP AJAR pun boleh jadi BIADAP. BIADAP kerana KURANG ADAP!

Inilah yang berlaku di Perak negeriku saat ini. Gerombolan manusia BIADAP, KURANG ADAP dan KURANG AJAR sedang mempertahankan KEBIADAPAN mereka. Inilah dia, manusia yang berdiri di atas nama Umno dan BN. Inilah manusia yang hilang maruah, hilang malu dan hilang harga diri. Hanya kerana kuasa, ya kerana KUASA…maka mereka sanggup menelan segala kahak dan lendir dan yang diludah oleh rakyat terbanyak di Perak ke atas muka mereka.

Apa lagi yang lebih ‘awla’ untuk mereka ini, satu lagi perkataan iaitu CELAKA. Ya, CELAKA kerana mereka mempersetankan segala peraturan dan undang-undang. CELAKA kerana mereka mempersetankan segala teguran dan kritikan. CELAKA kerana mereka berusaha menegakkan ’benang basah’ yang selama-lamanya tidak akan mampu bertahan. CELAKA kerana mereka adalah punca segala kekecohan di Perak. CELAKA kerana mereka sanggup diperalatkan oleh ’orang luar’ yang bukannya ’anak Perak’ sehingga mencemarkan imej Perak. CELAKA kerana merekalah manusia yang bertanggungjawab menghancurkan keutuhan sistem demokrasi dan raja berperlembagaan di Perak. CELAKA kerana merekalah yang menjadi perosak kepada kemuliaan DUN Perak. CELAKA kerana mereka sanggup memperkudakan segala jentera kerajaan hanya kerana memenuhi hawa nafsu durjana mereka!

Aku tidak tahu, sampai bila mereka ini akan bertahan? Ini kerana, doa majoriti rakyat di Perak sentiasa bertali arus memohon keadilan dari Tuhan. Bahkan makian dan cacian serta sumpah seranah dari rakyat Perak juga sentiasa bertali arus. Jika cacian dan makian serta sumpah-seranah itu disebut setiap hari, maka ia menjadi doa. Maka memang CELAKA-lah kesudahan buat mereka. Memang CELAKA-lah nasib mereka. Memang CELAKA-lah akhirnya kehidupan mereka!

Soalannya…mereka tidak takutkah? Jawapannya…tidak, kerana hati mereka sudah mati. Ya…kerana hati mereka sudah mati. Hanya MALAIKATUL MAUT sahajalah yang akan menyedarkan mereka nanti!

http://huzaifahsview.blogspot.com

No comments:

http://lh3.ggpht.com/_NG2rpR7PL40/Sd7ECBLUWVI/AAAAAAAAAj4/cwlPA3Kc0GA/s720/bersemadi%20UMNO3.JPG


LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight




http://lh4.ggpht.com/_NG2rpR7PL40/ScNA7ekrAAI/AAAAAAAAAe4/MnAONBmvtlE/pinkturtle%20video.JPG