19 June 2009

Tuntut Nasha keluar dari persembunyian dan mengadap Mursyidul Am


Tuntut Nasha jumpa TGNA. Himpunkan 5000 pengundi Bachok.

manakala Nasharuddin (Bachok) pula menghilangkan diri sejak dibidas Nik Aziz petang semalam.

Sementara itu di Kota Bharu, Nik Aziz merancang mengadakan mesyuarat khas yang hanya dihadiri pemimpin tertinggi PAS termasuk Abdul Hadi dan timbalannya Nasharudin Mat Isa.


Beb. Si ulama Nasha guna tektik macam Presiden. Ghaib. Gua cadang himpunkan 5000 atau lebih pengundi Bachok berhimpun di Kota Bharu atau Bachok sendiri untuk tuntut Nasha keluar dari persembunyian, jumpa TGNA.

Jangan biadap dan lari dari masalah. Datang mengadap Mursyidul Am dan berikan penjelasan. Kalau Nasha salah, mohon maaf. Kalau Mursyidul Am salah, mohon maaf. Ulama Nasha pun kena sorok hantu kopek.

Gua tuntut Nasha keluar dari persembunyian dan mengadap Mursyidul Am. Kalau takut, tunggu Hadi balik dan jumpa sama2.

http://adukataruna.blogspot.com

2 comments:

penangkaya said...

jgn nak salahkan nasya saja dlm hal ni. kita juga kena tengok sikap nik aziz yg menyerang membuta tuli. nasya dan hadi juga berhak membawa gagasan idea mrk dlm pas. ini baru di peringkat cadangan. kuasa meluluskan atau tidak bukannya terletak pada hadi, nasya, nik aziz, husam atau sesiapapun,tetapi bergantung kepada keputusan parti. kalau tak setuju hentamlah dlm mesyuarat nanti atau ikut saluran yg betul. jgn nak hentam dan jatuhkan hukum sendiri kpd org lain dan canangkan satu dunia seolah-olah parti tu milik perseorangan.hormatilah pandangan dan idea pemimpin atasan yg telah dilantik oleh majoriti perwakilan. berilah peluang mrk buat penjelasan dan fahamkan apakah itu konsep unity goverment. klu tak bagus tolak cadangan itu secara baik dlm mesyuarat. ini belum apa2 dah buat kecoh. suruh nasya keluar dan minta maaflah seolah-olah mcm nasya penjenayah pulak. lgpun ini bknnya idea nasya tapi idea hadi dan sepatutnya seranglah hadi. knp nak serang nasya hanya krn dia buat ulasan di parlimen tempoh hari. wartawan tanya apakah pendapatnya apabila najib menyambut baik idea UG hadi. jd sbg timbalan yg baik, dia jg menyambut baik perkara ini. itu saja yg dia buat, tp dia dihentam bagai nak gila. klu nak hentam pun, tunggulah sampai hadi balik dan buat mesyuarat pd hari isnin. bagi aku nasya mempunyai hak rasmi buat ulasan tentang UG krn hadi tiada dlm negara. org lain tiada hak rasmi bercakap tentang UG.

Bulan Muda said...

komen penangkaya membela nasya tu memang bolehlah digunakan untuk menghadapi orang otak lembab. tapi bagi kebanyakan orang yg otaknya normal atau cerdik, itu semua alasan2 bodoh dan hodoh. alasan puak2 katak.

alasannya mudah;
1. yg tidak menghormati pandangan dan pendirian majoriti ialah nasa dan ustaz hadi sendiri.
2. yg tak bawa bermuzakarah dan berbincang tu pun nasa dan ustaz hadi jua.
3. yg tak memberi penjelasan dan main nyorok2 dan sembunyi keluar negara itu pun nasa dan hadi.
4. yg tak taat menghormati pandangan dan idea pemimpin atasan itu ialah nasa dan hadi sebab tak discuss dengan mursyidul am, tgna.
5. yg melanggar prinsip dan jatidiri pas pun nasa dan hadi.
6. yg melanggar fatwa sendiri itu haji hadi.
7. yg cakap berpusing-pusing dan tak jelas itupun nasa dan hadi.

sebenarnya sejak dari tahun 90an aku memang tak gemar ngan perlakuan hj hadi. sejak aku sekolah lagi. sebab pada aku dia tak sejujur dan sekomited tgna dalam percakapan dan perbuatan. jenis cakap berdegar-degar.

dan... dia jenis berpuak-puak pula.

pigi dah...

apa pun ini pandangan aku personally. korang tak setuju, korang punya pasal.



LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight