03 April 2009

Belum Menang Lagi Depa Dah Macam Ni.. Kalau Menag Faham-Faham Je Lah


Ini saja cara untuk meramaikan manusia pergi mendengar ceramah UMNO.

Seorang penyanyi sedang menggayakan tarian majlis ceramah dan kempen pilihanraya UMNO yang dihadiri oleh Dato' Zahid Hamidi di Dun Kuala Sepetang







Ustaz UMNO, Dato' Zahid Hamidi sedang menikmati alunan lagu-lagu merdu dari seorang penyanyi seksi dalam ceramah UMNO sempena kempen pilihanraya di DUN Kuala Sepetang


Tokoh Islam UMNO Yang PenuH Gemilang


Inilah dia tokoh ulama' UMNO yang menjadi idola penyokong-penyokong UMNO. Seorang yang warak dan tak sukakan maksiat apatah lagi untuk menghadiri majlis-majlis yang penarinya seksi-seksi sehingga menjilat jari. Apakan daya, masih ramai lagi umat-umat Melayu kita yang mengaku Islam masih lagi tak puas-puas mendambu-damba kononnya UMNO inilah pejuang Islam yang sejati. Lihatlah bagaimana tokoh agama ini yang berperanan menjaga hal ehwal agama sanggup duduk di depan sekali sambil menyaksikan tarian separuh ***** dan menjolok mata dengan dihidangi iringan muzik yang mengasyikkan. Tidak pula TV3 dan TV1 mengulang tayang sepertimana yang dilakukan terhadap Anwar Ibrahim sewaktu pilihanraya lepas. Kalau dulu UMNO melalui TV kesayangannya tak habis-habis mengulang tayang Anwar Ibrahim sedang menggayakan tarian ketika bersama-sama dalam majlis yang dihadiri oleh kaum India.

Mana dia Dr. Mashitah, Mana dia Ustaz Firdaus, Mana dia Ustaz Nakhaie yang hebat berpidato tentang halal dan haram. Nah....sekarang ini lihatlah sendiri tokoh ulama' UMNO yang bernama Zahid Hamidi.


Aksi-aksi menjilat jari dari 3 penari yang dijempu khas dalam kempen pilihanraya UMNO di DUN Kuala Sepetang

Aksi yang mengiurkan dengan seluar
sendat sehingga melepasi paras paha
membuatkan ramai yang meleleh air liur


Saya bukannya bertujuan untuk menjatuhkan tokoh Islam UMNO ini tapi cuba nak menyedarkan ustaz-ustaz dalam UMNO supaya muhasabah kembali dan melihat secara jelas bentuk islam hadhari yang telah dipopularkan oleh UMNO.

Konsep Islam moden yang dipelopori oleh UMNO sebenarnya hanya memenatkan umat islam dan membawa umat Melayu Islam hilang arah tuju sehingga menafsirkan sesuatu yang haram itu halal dan sesuatu yang halal itu haram. Pemahamam secara terbalik ini sekaligus akan menghancurkan umat Islam sendiri yang sudah pun semakin tenat dan nazak di bumi Malaysia.

Apabila PAS dan ahli-ahli agama cuba untuk menegakkan Islam sebenar di bumi Malaysia, PAS telah dianggap berfikiran sempit dan bertujuan atas kepentingan politik. Apabila mufti berfatwa bahawa jom heboh haram kerana menampilkan penyanyi yang tidak menutup aurat , maka mufti itu akan diselar oleh sesetengah pemimpin UMNO yang tak berapa faham tentang agama. Yang faham dan tahu pula dalam UMNO hanya mengangguk kepala tanda "yes" apa sahaja pandangan dari pemimpin UMNO.

Saya percaya ceramah UMNO ini adalah halal kerana tidak nampak FRU dan ianya dihadiri oleh tokoh agama UMNO yang disegani Ust. Zahid Hamidi bersajikan hiburan dan tarian seksi dari penari-penari yang dijemput khas ini.

Tahniah buat Zahid Hamidi. Bukan sahaja memenangi jawatan di majlis tertinggi tapi juga mampu menghadiri majlis-majlis sebegini. Sah dan nyata ustaz-ustaz UMNO indah khabar dari rupa.

PAS adalah yang terbaik. PAS adalah pilihan sebenar. PAS adalah pendokong kebenaran. PAS adalah simbol keharmonian sebenar. Sebab PAS meletakkan Islam sebagai dasar perjuangan. Islam yang diwarisi oleh Rasulullah SAW, bukannya Islam Hadhari yang diwarisi oleh Pak Lah. PAS dan Pakatan Rakyat akan sentiasa mewujudkan persepakatan yang akrab dalam menjaga kebajikan semua kaum dengan berpaksikan kitab Allah dan menjadi Rasulullah sebagai ikon kepimpinan untuk semua bangsa. Rasulullah telah membuktikannya dan PAS di Kelantan juga telah membuktikannya. Tidak ada seorang pun kaum lain di Kelantan yang hidup tertindas di bawah kepimpinan Tn. Guru Hj. Nik Abd Aziz. Itulah hebatnya pemimpin yang menjaga rakyat berasaskan Islam. Islam untuk semua dan PAS juga untuk semua. Pakatan Rakyat sememangnya untuk semua.


Undilah PAS


Wallahuaalam

Pak Katib

No comments:



LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight