03 March 2009

Songkok Tinggi masuk setan, Maki MB Nizar

am 9:30 pagi, delegasi ADUN-ADUN dan EXCO-EXCO Pakatan Rakyat tiba dengan menaiki sebuah bas. Menteri Besar Perak Dato' Seri Ir. Mohamad Nizar pula tiba dengan kereta rasmi Menteri Besar Perak. lagi sebiji aku tak pasti kereta sape, mungkin kereta Speaker DUN kot.

Dah sampai depa berkumpul lebih kurang 100 meter dari Bangunan SUK sebelum bersama-sama bergerak menuju ke Bangunan SUK sambil diiring ketat para pengawal-pengawal dari unit kawalan Pakatan Rakyat.

Hampir 50 meter dari Bangunan SUK, bermulalah kejadian yang tak diingini.........

Mamat Songkok Tinggi & The Gang bertindak kasar dengan merempuh Unit Kawalan Pakatan Rakyat yang membentuk benteng bagi menjaga keselamatan para pimpinan Pakatan Rakyat.

Sambil merempuh benteng keselamatan, mulut Songkok Tinggi & The Gang tak renti-renti dok maki hamun dan mencarut-carut dekat barisan MB & EXCO Pakatan Rakyat.

Masa kejadian rempuh-merempuh tu aku tengok ADUN Simpang Pulai kene tolak dekat salah sorang geng songkok tinggi. hampir-hampir nak tergolek YB kita tu dibuat puaka-puaka Songkok Tinggi.

Masa tu aku tengok suasana betul-betul tegang. 4-5 orang jugak wartawan dan jurugambar makan penyiku geng Songkok Tinggi masa cuba dok snap gambar depa.

Part yang paling best sekali ialah dekat sini. masa ni keadaan dah hampir-hampir tak terkawal sebab Songkok Tinggi masa ni dah masuk setan. dia pi maki dekat Dato' Seri Menteri Besar siap angkat-angkat tangan macam nak belasah orang.

Wartawan dan Jurugambar media yang ramai-ramai ada dekat situ pakat-pakat jerit panggil polis dekat sebelah tu tapi yang sialnya POLIS BUAT TAK TAU JE...!!!


Mula dari kejadian ni la orang ramai, wartawan dan jurugambar dah naik angin. ramai yang dah berbunyi tak puas hati dengan polis yang tak dapat kawal keadaan dan sanggup tengok je geng-geng Songkok Tinggi buat gila babi.

Tapi aku puji Unit Kawalan Pakatan Rakyat yang sedaya upaya menjaga keselamatan para Pimpinan Pakatan Rakyat walaupun depa ni bukan sama kaler kulit. berbeza dengan Mamat Songkok Putih yang dok laung-laungkan "ISLAM", "ISLAM" tapi dalam masa yang sama dok maki hamun carut marut dekat Dato' Seri MB yang sesama bangsa dan agama.

Korang tengok la betapa gila babinya Songkok Tinggi & The Gang dok sedaya upaya nak lepas benteng keselamatan Pakatan Rakyat sebab nak serang Dato' Seri MB... lakhnat sungguh...!!!

Aku tak kenal Mamat Songkok Tinggi ni sape tapi aku ada rasa malu dekat geng-geng Cina & India sebab orang yang SAH sama bangsa dengan aku dan jugak aku yakin dia ni sama agama dengan aku buat hal macam ni. amat memalukan.

Salute untuk Unit Keselamatan Pakatan Rakyat yang punya tahap kesabaran yang tinggi (lagi tinggi dari songkok Mamat Songkok Tinggi) dan berjaya menangani keadaan yang amat tegang ni dengan berhemah disamping berjaya menjaga keselamatan para Pimpinan Pakatan Rakyat dengan jayanya.

Yang ada sikit-sikit terlepas pandang tu kira halal la sebab kalau korang ada dekat situ tadi korang tau macam mana keadaan cemas tu.

Kejadian tadi jugak yang menjadi penyebab kepada berlakunya insiden orang ramai pi maki hamun polis. memang kejadian maki hamun polis tu berlaku tapi bersebab.

Sebabnya ialah, pihak polis sendiri yang buat bodoh bila orang ramai panggil depa mintak tolong selesaikan suasana cemas tadi. semua orang tengok dengan mata kepalaa sendiri macam mana anggota polis cuma jadik TUNGGUL je dalam keadaan gawat.

Polis yang memburukkan institusi Polis, bukan orang ramai yang buat nama polis BUSUK...!!!

http://perisik-rakyat.com

17 comments:

Anonymous said...

songkok tinggi?...songkok tinggi tu bukan penutup kepala melayu..juga bukan penutup kepala Islam ...penutup kepala melayu ialah dastar atau tengkolok...dia mungkin melayu sakai...

Anonymous said...

apa kata kita cari identiti sapa mamat songkok tinggi ni? kat mana dia belajar silat maki hamun. Sapa tahu tok guru dia? ha ha ha..

Umar said...

dalam kalut2 tu knp tak bubuh pelempang jer kat mamat tu..biar terpelanting songkok dia..tackle kaki dia..pastu pijak ramai2...blagak sangat!! meluat aku tgk muka dia..

Anonymous said...

yang mengajar silat maki hamun ni pun dari orang-orang Pakatan Rakyat juga... lihat sajalah blog pro PR, penuh dengan maki hamun.... pada PR kalau maki hamun org lain tak pe, tapi kalau org lain buat semua tak betul..... PR pencetus runtuhnya perpaduan orang2 Melayu......

Anonymous said...

Apa nak jadi dgn kitak urg melaye ni..berpecah belah la

Anonymous said...

aku rasa songkok dia tggi dari akal dia pa hahah..ke dia simpan kepala lutut di kat songkok n otak dia simpan kat lutut haha..

Anonymous said...

lain kali bawa telor temelang 9-10 bijik ...kemdian pecahkan kat seluar dia ...barulah padan muka dia....

shukoi said...

Mamat UMNO songkok tinggi tu jenis tak sekolah. Kerjanya jadi 'bonzer' atau genster atau kaki pukul. Nanti mamak Zambry baggila RM50 upah jadi tukang kecoh. Mamat tu pun pergilah ke restoran mamak..pi minum teh tarik!
Aku setuju sangat kalau ada yang kata mamat songkok hitam tu sakai! Orang Islam tak pakai songkok. Itu budaya India atau mamak.
Ciss...!! Bedebah kau umno! Cepat kau jahanam lagi aman Malaysia ni.

Anonymous said...

haloo..haloo....halooo...
bertenang semua....
kalau nak tahu yang tunjuk ek semua tu bukan orang UMNO... itulah hantu jadian UMNO!!!
UMNO sebenar mana ada wujud lagi le ni. Dah tersemadi bersama-sama 'pemimpin tulen' mereka yang benar-benar berjuang untuk rakyat. Kalau tak caya, mana ada pemimpin dulu yang kaya raya macam le ni???

Anonymous said...

Teman nampak balau ni berani kerana di belakag nya ada uM No dan SB....malah perangai dia ni direstui sepenuhnya buat mcm ni....

Siapakah dia ni?.....berapa guru dia dah menuntut.....ilmu yang kamu tuntut untuk melindungi yang lemah berdasarkan Islam dalam sumpah kamu....jgn kamu lupa!!!!....

Kamu sanggupke melanggo sumpah dan pantang larang perguruan kamu!!!....jgn kamu lupa anak cucu Raja Lope....

ararsuke said...

sonkok tinggi tu orang gila

Anonymous said...

mamat songkok tu babi dan anjing peliharaan umno

Anonymous said...

Itu le gangster CELAKA.Kalau aku ada semalam dah lama aku sumbat songkok tu kat mulut dia...

Anonymous said...

heran juga aku...tak ada ke sapa-sapa lastik muka muka dia....biaq berakai sikit

Anonymous said...

ape?? yang dok kawal Nizar bukan melayu islam????Bangsa lain ke???hmm memang patut la bangsa bangsa lain sayang kat nizar,habih tanah perak di fidyahnyee...melayu dapat 4 ekar bangsa tu dapat 400 ekar.. melayu dapat 400 ekar bangsa tu dapat 4000 ekar,memang la nizar ni jadi kesayangan DAP haiiii patut la pon...

Anonymous said...

PUNDEK SONGKOK TINGGI

Anonymous said...

Biasalah AMENO.... Songkok tu simbol je tak de makna apa-apa kat depa. Cam tu la depa pandang Al-Quran.



LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight