07 March 2009

Terkini: Kenyataan PDO Kes Saman Saiful Liwat

Susulan kes saman Saiful terhadap blog in, maka pihak kami menerima banyak email dari kalangan para pembaca dari dalam dan luar negara. Kami pasrah dengan apa yang berlaku, ramai dikalangan krew-krew kami di seluruh negeri Pahang dan juga di Kuala Lumpur kini diasak bertubi-tubi oleh pihak media yang mahukan maklumat lanjut tentang pendirian kami akan hal saman Saiful ini. Seperti yang telah kami perjelaskan bahawa, kami tidak gentar dengan tindakan beliau itu bahkan telah bersedia untuk berhadapan secara "anak jantan" di mahkamah kelak. Sehingga ke saat ini, belum ada mana-mana krew kami yang ditahan oleh pihak polis Bukit Aman atas perkara ini.

Mungkin dalam masa terdekat ini, kami juga akan mengadakan satu sidang media tentang perkara ini. Justeru itu kepada seluruh rakyat Malaysia terutamanya pembaca yang menyokong blog ini diharap bersabar. Kami masih terus bersuara selagi tiada yang menghalang. Bahkan jika terpaksa, kami juga akan mendedahkan tentang beberapa maklumat penting yang dapat membantu kes ini. Tentang persoalan sesetengah pihak yang mahukan kami mengemukakan bukti perkara ini. Maka bagi kami, bukti dari sudut perubatan mungkin terlalu sukar untuk dikemukakan.

Namun, bukti-bukti lain seperti lapora dari pihak berkaitan akan digunakan untuk tujuan ini. Tiada gunanya menggunakan bukti perubatan dalam hal yang melibatkan Saiful ini. Bayangkan, bukti perubatan daripada Hospital Pusrawi dulu pun beliau anggap "fitnah" dan "pembohongan". Maka, bagaimana harus dikeluarkan bukti berkenaan jika ia ada sekali pun.

Ramai juga pembaca yang keliru dengan laporan kami, kata mereka Saiful kelihatan sihat dan ceria ketika muncul di kaca TV tatkala membuat laporan polis berhubung isu ini. Bagi kami, "mamat Saiful" boleh melakonkan apa jua watak yang diberikan kepadanya. Beliau memang seorang "pelakon popular" ala baru yang sepatutnya diambil berlakon oleh produksi filem di Malaysia. Memang benar beliau inginkan "poplariti", sebab itu walaupun dirinya dikatakan "kena liwat" namun beliau langsung "tidak tahu malu" untuk berhadapan dengan media massa.

Ini semua kerana beliau adalah pelakon yang hanya melengkapkan skrip berkenaan. Ceria dan gembira, tidak semestinya sakit. Begitu juga Saifu, jika beliau ceria dan gembira serta sihat dan kuat masakan boleh beliau membenarkan "Anwar merodok juburnya" tanpa sebarang bantahan. Malah sanggup merelakan ia diperlakukan sedemikian rupa. Maka, segala kes-kes yang berlaku kepada Saiful dan Anwar sebenarnya adalah satu "simbolik" yang bertujuan sesuatu sebenarnya. Jadi kami tetap akan mempertahankan kenyataan kami dalam blog ini, kerana kami tahu Saiful adalah "kaki pembelit" dan dia jaga "banyak mereka-reka cerita" dalam kes ini sebenarnya.

http://pahangdaily.blogspot.com

No comments:

http://lh3.ggpht.com/_NG2rpR7PL40/Sd7ECBLUWVI/AAAAAAAAAj4/cwlPA3Kc0GA/s720/bersemadi%20UMNO3.JPG


LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight




http://lh4.ggpht.com/_NG2rpR7PL40/ScNA7ekrAAI/AAAAAAAAAe4/MnAONBmvtlE/pinkturtle%20video.JPG