05 March 2009

Mana mungkin Khairy boleh melihat bapa mertuanya akan dihina oleh Najib selepas ini..



Eksklusif: Langkah Kian Sumbang, Khairy Bakal Menggagalkan Usaha Membawa Najib Razak Bagi Menggantikan Bapa Mertuanya Itu Sebagai PM !

Ramai yang tertanya-tanya dan ramai juga yang sudah boleh meneka siapakah "mastermind" di sebalik tindakan kedua-dua pengadu ini?. Ramai juga turut hairan dikala Pak Lah dikhabarkan akan melepaskan jawatannya itu, dalam masa yang sama beliau semakin rakus juga untuk mempertahankan kuasanya.

Terbaru, tiba-tiba sahaja beliau melantik Datuk Abddullah Md Zain sebagai Penasihat Agama Perdana Menteri menggantikan Hamid Othman. Kenapa ini berlaku dikalan beliau bakal meninggalkan jawatan itu. Bukankahkah ini semua bakal mengundah "perang psikologi" buat Najib dan juak-juaknya.

Apapun kami yakin bahawa semua ini adalah perancangan yang dibuat oleh menantunya Khairy Jamaluddin sebenarnya. Khairy tahu Najib bakal menghumbankan keegoaan anak muda itu dalam perebutan jawatan Ketua Pemuda UMNO nanti. Sudah pasti Najib akan berpihak kepada anak "sifunya" Mukhriz Mahathir. Masakan Najib akan berpihak kepada Khairy. Inilah yang menggusarkan Khairy sebenarnya. Perancangan jahat pasti dilakukan oleh Najib-Mukhriz untuk mengalahkan Khairy. Mana mungkin Najib akan menyokong Khairy.

Justeru itulah Khairy perlu merancang sesuatu untuk menggagalkan hasrat Najib menjadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri sebenarnya. Masa kian, tipis dan Khairy sudah tiada masa untuk bertindak. Apapun, semoga UMNO akan terus berpecah sekiranya ternyata Pak Lah kekalkan kuasanya dan hanya memberi jawatan Presiden UMNO kepada Najib tetapi bukan Perdana Menteri.

Sama-sama kita nantikan perkembangan ini dengan penuh kesabaran hendaknya. Apa yang pasti tidak mungkin Pak lah akan melepaskan jawatanya dan hanya menjadi Menteri Pertahanan dan Najib duduk di kerusinya itu dalam Mesyuarat Kabinet setiap minggu. Juga tidak mungkin Pak Lah akan berpindah tempat duduk dalam Dewan Rakyat bila kerusinya itu diberikan kepada Najib.

Pak Lah bukan seperti Mahathir yang melepaskan jawatan serta tidak bertanding di Parlimen Kubang Pasu. Pak Lah masih dalam kerajaan sebenarnya. Mana mungkin Khairy boleh melihat bapa mertuanya itu akan dihina dan diperli pula oleh Najib selepas ini. Apa yang pasti Najib pasti akan mengambil Mahathir sebagai Penasihat Kerajaan dan bukannya Pak Lah yang dilihat lemah longsai serta tidak bermaya sekarang ini sebenarnya.

http://pahangdaily.blogspot.com



1 comment:

Anonymous said...

dah kata dah ...saya pun dok syak macam tu gak ... camna pun satu boya satu naga dua-dua baham tak kira mangsa...
berhati-hati dalam blog...

http://lh3.ggpht.com/_NG2rpR7PL40/Sd7ECBLUWVI/AAAAAAAAAj4/cwlPA3Kc0GA/s720/bersemadi%20UMNO3.JPG


LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight




http://lh4.ggpht.com/_NG2rpR7PL40/ScNA7ekrAAI/AAAAAAAAAe4/MnAONBmvtlE/pinkturtle%20video.JPG