27 March 2009

Gambar-gambar terkini Dari Perak...




LENGANG !!
Bilik Gerakan Daerah Mengundi Kampung Tebok Trong jam 6:40 petang.

SUNYI SEPI !!
Bilik Gerakan Kampung Temerloh Trong jam 6:43 petang.

RUMAH HANTU !!
Bilik Gerakan 2 Kampung Temerloh Trong jam 6:43 petang.

Bilik Gerakan UMNO Cawangan Kampung Nibong jam 6:47 petang.

Jam 6:51 petang (lokasi aku tak ingat...)

Jam 6:52 (yang ni pun aku tak ingat dekat mana)

Berbanding dengan suasana yang tedapat di pondok-pondok dan markaz operasi calon PAS. Meriah beb ! Semangat sungguh depa nih. Dah ler semangat dan meriah, mesra alam giler ! Kehadiran krew BlogNet dialukan oleh semua petugas.


Brader ni tengah sibuk persiapkan replika wau dari bendera PAS. cukup kreatif. elok kalau buat sekali pertandingan markaz/bilik gerakan paling kreatif, depa boleh menang beb!

Hadiah utama bagi la tambang balik Kelantan tak pun package percutian ke Perak sebagai saguhati atas keprihatinan dan semangat depa ni dalam kempen pilihanraya kecil macam ni.

Bukan senang nak tinggal anak bini dalam satu tempoh yang agak lama untuk kerja-kerja amal.

Dekat bawah ni kalau tak silap aku breader yang incharge dekat markaz/bilik gerakan ni.

Kira baguih jugaak la dia ni... markaz/bilik gerakan nampak tersusun walaupun kerja-kerja sedang dijalankan.

Kebersihan mesti diutamakan tak kira dekat mana. yang tu penting sangat.


Gerbang pembakar semangat sedang disiapkan dan tak sampai setengah jam dah terpacak hasil kerjasama semua petugas yang ada. semua rajin tolong menolong. tak dak nampak yang berat tulang. bagus. aku respek orang kampung aku dan aku bangga jadi anak Kelantan. biar orang UMNO/BN dok kutuk kononnya kampung kami mundur tapi kami lebih tahu perihal kampung kami. orang UMNO/BN tak payah nak sembang lebih-lebih.

Suasana bilik gerakan dan markas operasi PAS. Ramai petugas sukarela dapat dilihat.

Eksklusif untuk paparan blog. Cerita penuh hangpa klik kat sini !

Dan dibawah adalah himpunan foto yang terakhir diambil oleh kami petang semalam. Lawatan Tergejut Dato' Seri Ir Nizar ke tapak pasar malam Sungai Kerang pada petang 26hb. Mac, 2009.


Bendera PAS di perkampungan cina di Kuala Trong berlatar belakangkan kilang membuat arang, betul2 mengasyikkan mata yang memandang. Wak bagi 5 bintang kepada foto ni !

Foto ni wak suka, pasal di muka Osman Jailu digantungkan kasut. Kasut tu ori beb ! Wak tak bagi bintang kepada foto ni..tapi wak sama macam pengundi di situ..wak bagi tapak kasut !
rujuk foto diatas untuk paparan dari angle yang berbeza. 5 tapak kasut untuk foto ini !

http://politikbanjar.blogspot.com

No comments:



LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight