05 February 2009

BN Cuba Rampas Kerajaan Perak Dengan Cara Haram...

Nampaknya BN cuba merampas tampuk pemerintahan Pakatan Rakyat negeri Perak. Usaha-usaha cuba memaksa Nizar meletakan jawatan dengan menggunakan kuasa Istana nampaknya tidak berjaya setakad ini

Apa yang susah sangat? Kalau pihak berkenaan tidak mahu Nizar jadi Menteri Besar , tindakan yang perlu diambil hanyalah dengan membubarkan Dewan Undangan Negeri.

Kenapa mahu disuruh Nizar meletakan jawatan? Ada tiga cara atau tindakan supaya Nizar tersingkir sebagai MB

Pertama, dengan perkenan kebawah Duli Sultan DUN di bubarkan dan pihanraya negeri diadakan.

Kedua, Nizar secara sukarela meletakan jawatannya. Ketiga, hendaklah melalui usul undi tidak percaya terhadap Nizar dalam sidang dewan undangan Negeri

Nizar tentunya tidak akan meletakan jawatan dengan begitu begitu mudah.Mereka ada dua pilihan.Samada bubarkan DUN untuk membolehkan pilihanraya negeri atau melalui Usul Undi Tidak Percaya disidang Dewan Undangan Negeri.

Tetapi pelik sungguh; kenapa mereka takut membubarkan DUN dan biarkan rakyat membuat keputusan. yang adil?

http://alhusseyn51.blogspot.com

10 comments:

dragsuperstar said...

http://dragsuperstar.blogspot.com/2009/02/najib-abdul-razak-ingatlah-tarikh-ini.html

gerakan menjatuhkan najib bermula..semua para bloggers bersiap - sedia halakan "senjata: anda kepada najib..kita jatuhkan dia sebagaimana kita ganyang KJ

Anonymous said...

ganyang2 kasi lumat

Melayu said...

audara2,
Aku percaya keputusan Sultan Perak adalah tepat. Dan keputusan ni di ambil setelah di ambil kira keputusan kerajaan perak akhir2 ni seperti pemberian hak milik kekal kampung baru, pemberian tanah kepada sekolah cina, peruntukan tambahan pada sekolah cina… etc etc cina..etc etc cina..dan lagi cina…. dan lagi lagi cina… so sepanjang pemerintahan PKR di perak kaum mana kah yang paling untung? Keputusan Sultan Perak adalah semata2 utk menyelamatkan hak org melayu Islam… Oleh itu wahai org2 melayu Islam kita kena bersatu dalam hal ini… jgn lah kita di peralatkan oleh bangsa lain utk menderhaka pada Sultan yg cuba membela nasib melayu Islam… buka mata buka minda… lihat pada reality bukan fanatik …….

DAULAT TUANKU…….. KAMI SOKONG 100% keputusan Tuanku….. org2 melayu yg bodoh dan tolol sahaja yg menentang keputusan Tuanku ini.

Anonymous said...

Ooooh macam tu ka? tapi BN ni betul bela Melayu ka? Lagi, apasal banyak sgt kes rasuah kat Negara Melayu ni. Depa rasuah sbb nak tolon Melayu ka?

Anonymous said...

Sebenarnya bukan nak bela Melayu sangat pun depa ni, tapi yang penting ialah nak bela tembolok masing-masing!

musang berjanggut said...

sultan educated pun x heran suara rakyat... nk buat lagu mana???

Anonymous said...

ahahahhahaaha padan muka Nizar yang angkuh bongkak dan sombong tu.... siapa yang benar sekarang ?? tuhan bagi 11 bulan kat hangpa ,hangpa buat apa? kan dah kena ambik balik.. padan muka hangpa haahahahahah

shukhoi9909 said...

Sultan Perak pilih tahi daripada memilih berlian. Pilih perasuah daripada yang amanah. Pilih kumpulan penjenayah c4 daripada pemimpin yang soleh. Tidak perlu lagi berdoa untuk Sultan yang terang berkiblatkan UMNO.

Anonymous said...

hmm tula kojo ko kn najib?..asik nak ubah perhatian org..asal isu ko nak terbongkar startla ko gelabah...sbb tu ko wt huru hara kat perak...bukan ke skang ni si sirul ngan kwn die tu tgh d dgri rayuannya.ha jdnye akan terkeluarla segala kebenaran,so cuakla die ..kang xde sape nk undi masa mesy.agong umno mac nnt..so die pn ubahla perhatian masy.mesia ni kat kekecohan di perak...hyla najib,org cmko pn de kn?sian gk klu pk2 mak ko yg ngandungkan ko..

Anonymous said...

kenapa xnk terima hakikat?
knp mase projek 16 september,xkn pulak nk dikatakan xbermoral??
pelikla...



LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight