05 February 2009

Nizar Akan Kekal Sebagai MB Perak


Latest

MB Nizar says the Pakatan Rakyat state government will not resign because it still is in power. Instead, it will seek another audience with the Sultan to request the state assembly be dissolved and fresh elections called.

MB Nizar tells press conference Pakatan Rakyat will appeal to the Sultan for the state assembly to be dissolved so that the people of Perak can decide on their next government. He, however, has not yet addressed the issue of him resigning as MB. - Star

5 comments:

Anonymous said...

saya tidak menyebelahi mana-mana pihak. Cuma pada pandangan saya jangan lah kita nak pertahankan jawatan itu kalau orang yang memberikan pekanan kpd kita untuk menjawat jawatan itu dah minta kita meletakkan jawatan. Perjuangan ini memerlukan banyak kesabaran. Jadi bersabarlah dan bertawakal kpd Allah.

Anonymous said...

Aku adalah anak Perak. Di lahir di Perak.... Dibesarkan di Perak.. tetapi kerana tugas di tempatkan di negeri orang. Walaupun aku tinggal di negeri orang tetapi bila sebut Perak... Jiwa aku terus tersentuh kerana moyang...datuk nenek aku... emak aku dan bapak aku orang Perak. Aku pernah bertugas di Sabah dan pernah semasa bertugas di sana... BN beli Lajim Okim dan geng tetapi sebab aku ini orang UMNO... aku buat tak kisah sahaja. Namun kita bila kematangan semakin meningkat... aku sudah tidak dapat menerima keadaan itu. Berapa banyak duit dan habuan kena bagi kat kutu berahak ni.... Aku yakin bukan duit dema tetapi duit kite. Aku bersumpah selagi aku hidup akan ku didik anak-anak dan cucu aku untuk menolak parti jenis ni. Selamat tinggi UMNO dan BN. See you ini hellllll....
Buat Pakatan Rakyat.... anggap sahaja PRU 13 nanti 12 undi daripada keluarga aku (anak dan isteri) milik mutlak Pakatan Rakyat. Buat Nizar.... pertahankan kedudukan itu kerana itu adalah ujian dan sekiranya tumpas juga.... maka anda tidak perlu menjawab lagi di hadapan Allah kelak.
Buat Sultan Perak....mohon ampun patik kerana selama ini patik amat menyangjungi tuanku. Patik sering mengatakan bahawa patik mempunyai raja yang terpintar di dunia masa kini tetapi selepas ini entahlah...

Anonymous said...

Assalamualakum....

Dari dulu patik amat menyajungi Tuanku kerana merasakan Tuanku adalah sangat berwibawa. Dengan status akademik yang tinggi patik merasakan tiada tandingan di kalangan Baginda Sultan dari negeri yang lainnya.

Akan tetapi mohon perkenan derhaka tuanku, patik merasakan kebijaksanaan tuanku telah tercalar pada hari ini.

Seribu kali kebaikan Tuanku selama ini tidak akan dikenang berbanding kesilapan Tuanku pada hari ini yang akan sentiasa akan meniti di bibir rakyat. Kesilapan inilah akan menjadi buah mulut, yang akan mengiringi Tuanku sepanjang sejarah Perak dan sejarah hari yang mendatang.

Patik berharap kredibiliti Tuanku dapat dipulihkan dengan mengembalikan kuasa kepada rakyat jelata. Mohon Ampun Tuanku.

Sembah Patik Harap di Ampun

Wassalam

zack said...

malang sekali bila wang menguasai keputusan. Apakah dengan bernaung dibawah umno shj jaminan elaun sultan akan terus kekal.Atau adakah akan berlaku gelombang kebangkitan rakyat yg akan mempertikaikan peranan
istana....dan pembaziran elaun berbilion ringgit untuk menjga hati pihak istana...ampun tuanku "RAJA ADIL RAJA DISEMBAH RAJA ZALIM RAJA DISANGGAH"

Anonymous said...

rakyat terasa amat marah bila hak rakyat tidak dipedulikan. tuanku pula tidak berlaku adil terhad rakyat dan pakatan rakyat.sebagai seorang bekas hakim , tuanku sepatutnya tahu apakah seadil-adilnya keputusan untuk kedua- dua belah pihak. kami hormat keputusan tuanku tetapi bagaimana kemarahan rakyat? tuanku pikirknlah semula untuk kesejahteraan rakyat. rakyat mahukan ' raja adil disembah......'mohon ampun tuanku.

http://lh3.ggpht.com/_NG2rpR7PL40/Sd7ECBLUWVI/AAAAAAAAAj4/cwlPA3Kc0GA/s720/bersemadi%20UMNO3.JPG


LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight




http://lh4.ggpht.com/_NG2rpR7PL40/ScNA7ekrAAI/AAAAAAAAAe4/MnAONBmvtlE/pinkturtle%20video.JPG