09 March 2009

Habis Duit Rakyat kalau Macam Ini...


Kenapa Orang ni Senyum Cela..ada kaitan Prk Bukit Gantang dll

Kerajaan bayar pampasan RM287 juta kepada lima syarikat konsesi lebuh raya berikutan kerajaan menangguhkan kenaikan kadar tol.
Menteri JKR Mohd. Zin Mohamed berkata, keputusan itu dibuat dalam mesyuarat Kabinet pagi tadi selepas mengambil kira reaksi rakyat yang tidak bersetuju apabila kenaikan kadar tol diumumkan.
Pampasan wajib dibayar ekoran janji bodoh kerajaan dan pemegang konsesi lebuh raya.
PLUS dapat RM195 juta, Sprint RM36 juta, AKLEH RM27 juta, Besraya RM9 juta dan NPE RM20 juta.
"Wang pampasan ini merupakan sebahagian daripada wang rakyat yang sebenarnya.
_______________

Tau pun tu duit rakyat.
Alah alasan kau orang nak cepat dapat duit FREE rm287juta.
Tu semua masuk poket kroni kau orang.
Kalau naik kadar tol seposen sekilometer lambat kroni kau orang nak merasa.
Dah tu jalan pintas, pagi kata nak naik tol, malam nak kroni rm287 juta TUNAI.

Tu cerita PPSMI bertahun tak boleh reverse keputusan lagi.
Apahal.lembam dan lembab.
sebab tak leh bayar pampasan kat kroni.

___________________maklumat tambahan.

1. Kerajaan bayar RM2.35 bilion pampasan tol
lebuh raya,BN. Kerajaan bayar RM2.35 bilion pampasan tol. KUALA LUMPUR 18 Feb. - Kerajaan telah membayar pampasan sebanyak RM2.35 bilion kepada syarikat konsesi lebuh raya di negara ini bagi tempoh empat tahun dari 2004 hingga 2007.Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Ir. Mohd. Zin Mohamed berkata, pampasan itu 19/02/2009

2. PLUS untung RM289.4 juta
PLUS untung RM289.4 juta. KUALA LUMPUR 30 Mei - PLUS Expressways Bhd. (PLUS) mencatat keuntungan kumpulan sebelum cukai sebanyak RM289.4 juta dalam suku pertama tahun ini, berbanding RM489.1 juta dalam tempoh yang sama tahun lalu.Keuntungan sebelum cukai yang tinggi dalam suku pertama tahun lalu adalah s 31/05/2006

3. Untung PLUS naik
Untung PLUS naik. KUALA LUMPUR 24 Ogos - Plus Expressway Bhd. (Plus) mencatatkan keuntungan sebelum cukai sebanyak RM684.6 juta bagi separuh pertama yang berakhir pada 30 Jun, 2005, meningkat 91 peratus daripada tempoh yang sama sebelumnya.Peningkatan berkenaan terutamanya disebabkan oleh pampasan Senai berjumlah 25/08/2005 -

4. Hasil tol PLUS melebihi RM1b
Hasil tol PLUS melebihi RM1b. KUALA LUMPUR 22 Nov. PLUS Expressways Bhd. telah berjaya mencatat kutipan tol melepasi paras RM1 bilion apabila mencatatkan jumlah sebanyak RM1.008 bilion dalam sembilan bulan berakhir pada 30 September 2002, naik 12.8 peratus daripada RM893 juta yang dikumpulkan dalam tempo 23/11/2002

http://perundingperiuknasi.blogspot.com

No comments:



LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight