18 February 2009

Mana toyo nak letak muka ni !!


MB Selangor fail saman terhadap Khir Toyo

18/02/2009 1:25pm

SHAH ALAM 18 Feb. - Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim memfailkan dua saman terhadap bekas Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Mohd. Khir Toyo di Mahkamah Tinggi Shah Alam, hari ini.

Saman tersebut difailkan oleh peguam plaintif, S.N. Nair pada pukul 12.15 tengah hari.

Kedua-dua saman tersebut dibuat berhubung perkataan yang didakwa memfitnah Abdul Khalid seperti yang disiarkan dalam laporan akhbar mengenai pembelian 46 ekorlembu korban dan 15 kereta Toyota Camry.

Dalam pernyataan tuntutan itu, plaintif tidak menyatakan berapakah jumlah pampasan yang diminta dan sebaliknya memohon mahkamah memutuskan jumlah ganti rugi pampasan, ganti rugi teruk dan ganti rugi teladan.

Selain itu, plaintif memohon injunksi untuk menegah Mohd. Khir yang juga merupakan defendan daripada melafaz, bercakap, menulis atau menerbitkan artikel yang memfitnahnya.

http://www.utusan.com.my

7 comments:

pemuda said...

ni lah contoh orang gila kuasa.....

dah elok2 jadi DR.

pegi jadi barua umno... mampuslah kau...

Amuraria said...

INILAH SEEKOR LEMBU YANG SUKA MAKAN TEMPE ! DAH MAKAN TEMPE JADI BARUA UMNO PULAK ! MANA SEMUA LAPORAN SONGLAP TANAH SESAMA KRONI & SANAK SAUDARA YANG DIADUKAN ? APAKAH SIASATAN RASUAH BARUA INI DITUTUP ? KEMANA SEMUA FAIL-FAIL DIPEJABAT MENTERI BESAR DIBAWA LARI DENGAN LORI SEMASA UMNO/BN LINGKUP DISELANGOR ? MENGAPA SIASATAN TIDAK DIJALANKAN KEATAS PENYELEWENGAN ITU ? INILAH SEKOR LEMBU MENIPU LEMBU TERMASUK LEMBU KORBAN !

Anonymous said...

Botox tak mampu membuat kulit muka Khir a/l Toyo selicin yang tertera dalam gambar. Selain botox dia juga membuat rawatan 'laser resurfacing.'
Aku kalau banyak duit nak buat jugak hehehe ...

Anonymous said...

tu la...lain kali, kalu nak jadi pembangkang, jadilah pembangkang yang berkualiti, jangan jadi pembangkang yang membuta tuli...padan muka!

Anonymous said...

Budak Tauke Penyapu yang juga berketurunan Jawa ni memang tak layang jadi ketua pembangkang di Selangor. Dia layak jadi ejen jual babi je di ladang-ladang babi haram di Selangor. Baru jadi MB dia dah bagi penyapu pada pegawai atasan. Kalu budak Khir ni jadi PM. dah tentu dia bagi mangkuk jamban kepada KSN kerana kerja tak cekap!Kalau nak jadi jaguh pemuda umno, kritiklah isu yang membina dan menunjukkan kematangan. Hei..Khir Toyo! Mana pergi wang Balkis RM9.5 juta yang kau dan bini larikan tu? Tak kenyang-kenyang lagi kau ya?

Anonymous said...

LEKEH sangat kata orang kedah pada pengkritik politik tanah air kita sekarang.

Adaka di zaman siber ni maseh lagi dok komen pasai lembu dan kereta besar.Biar pi dia nak pakai kereta apa pun asalkan dia mampu dan negeri dia mampu tanggung.

Kat tempat aku la ni ketua cawangan pun pakai mercedes.Kalau setakat Proton Perdana tu driver pun berlambak pakai.

Carilah pasai yang bagus2 sikit terutama hala mana nak bantu rakyat bawahan ni.

Pak Khir Toyo pun sabaglah, pi tolong orang kampong selalu dan lepas ni pilihanraya besar hang ambil balik Selangor tu kalau boleh.......

Anonymous said...

nyampah tgk muka toyo tempe ni...nk muntah...ckp mcm org x de otak...ingat org bodoh ke nak percaya ckp dia...piiiiiiraaaaahhhh...



LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight