19 February 2009

Nazri buta undang-undang

Nazri buta undang-undang, anggap tindakan Speaker komidi.

KUALA LUMPUR, 18 Feb.:- Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nazri Aziz, mengeluarkan ulasan awal mengenai penggantungan Zambry dan 6 Exco yang melakukan rampasan kuasa di Perak dengan berkata tindakan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V. Sivakumar, melarang yang terlibat daripada menghadiri sesi Dewan sebagai satu komedi.

Sebetulnya ulasan dari Nazri lah satu komedi dan menunjukkan kejahilannya mengenai peraturan dewan dan Undang-undang Tubuh Kerajaan negeri Perak. Sambil menyifatkan perlakuan Speaker itu juga mempersendakan Dewan berkenaan, tetapi realitinya Nazri lah yang buta undang-undang dan mempersendakan peraturan dewan yang ada di Perak.

Nazri juga mempersendakan tindakan V.Sivakumar dengan berkata, "Speaker bertindak sendiri menjadi hakim dan juri sedangkan beliau tidak langsung mempunyai bidang kuasa itu" . satu kenyataan yang tidak bertanggung jawab dan tidak menghormati langsung undang-undang sesebuah negeri.

Pada sidang akhbar di Bangunan Parlimen di sini hari ini Nazri sepatutnya terlebih dulu merujuk dengan teliti asas dan peraturan yang ada sehingga Jawatankuasa hak dan kebebasan bertindak terhadap Zambry dan 6 Exco kudeta.

Kenyataan akhbarnya dengan menggunakan perkataan "komedi",dan "beliau langsung mempunyai bidang kuasa itu" adalah kalimat yang sengaja memperkecilkan tindakan yang dilakukan Speaker dan ahli jawatankuasa hak dan kebebasan yang sah menurut undang-undang.

http://idhamlim.blogspot.com

4 comments:

Amuraria said...

INILAH STATEMENT DARI SEEKOR LEMBU MALAYSIA YANG ADA DIPARLIMEN ! KEBANYAKKAN TARAF MB-MB BN DIPARLIMEN ADALAH SETARAF LEMBU SEKOR YANG JUGA BIADAP INI !

nyaklibar said...

NYAK KENAL DENGAN NAZRI NI MASA NYAK KURSUS DI BUKIT FREEZA DULU LAH MAKAN TADOK SERUMAH DEMGAN DIA NYAK HARAP DIA KENAI NYAK LAGI LAH NYAK NO KOMEN LAGI LAH HAL TU NYAK TAU SIAPA DIA.

Anonymous said...

biasalah mangkuk berayun nie....dia tak tahu orang gelak sampai pecah perut bila dengar ape yg di cakap...kelakar betul....nama je tahu undang2...tapi habuk pun tarak....boleh buat filem komedi nie...

Anonymous said...

Beruk seekor ni pandai komen tentang speaker Perak kununnya buat lawak! Sultan dan Najib rampas kuasa melanggar undang-undang tubuh Negeri Perak tidak dikata lawak pulak? Dasar kalau dah perjuangan perut dan tembolok, itulah dia hasilnya menteri2 BN. Masa Mahathir perintah dulu, beruk nilah yang ampu jilat Mahathir. Bila Mahathir pencen, dialah penentang utama dan menjilat Abdullah pulak. Dasar kalau dah keluaran dari 'Tong Tahi Nasional Keris Berkarat' beginilah jadinya perjuangan nasionalis.

http://lh3.ggpht.com/_NG2rpR7PL40/Sd7ECBLUWVI/AAAAAAAAAj4/cwlPA3Kc0GA/s720/bersemadi%20UMNO3.JPG


LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight




http://lh4.ggpht.com/_NG2rpR7PL40/ScNA7ekrAAI/AAAAAAAAAe4/MnAONBmvtlE/pinkturtle%20video.JPG