24 February 2009

Bagai Di Kata,Bukannya Boleh Pakai Pelacur Politik Sekor Ni...


Ibrahim Ali sedia timbang sertai Umno

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali, berkata beliau akan mempertimbang pelawaan menyertai semula Umno selepas mengambil kira pandangan pengundi di kawasannya.

Ibrahim yang juga ahli Bebas berkata, beliau perlu mengambil kira pelbagai faktor kerana tidak mahu "pisang berbuah dua kali".

"Saya amat menghargai pelawaan daripada Umno namun pada masa ini, saya sedang memikirkan banyak perkara termasuk mendapatkan maklum balas daripada penyokong. Saya mempunyai jentera sendiri. Apa sahaja keputusan yang dibuat oleh mereka saya akan ikut.


"Kalau nak terima saya, terimalah kelantangan saya selagi saya tidak melanggar disiplin tetapi kalau saya ada kes rasuah atau menjejaskan parti, silalah buang saya secepat mungkin tetapi jangan buang saya hanya kerana kelantangan saya," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini, hari ini.

Semalam, Ketua Penerangan Umno Kelantan, Datuk Alwi Che Ahmad, berkata Umno Kelantan sedia menerima Ibrahim sekiranya beliau mahu kembali.

http://www.bernama.com

3 comments:

Anonymous said...

Sewaktu UMNO dalam keadaan tenat sememangnya mereka berkata, kami mengalu-ngalukan kemasukan Ibrahim Ali kerana kita memerlukan orang yang hebat dan berkebolehan dalam politik.

Tapi setelah keadaan menjadi pulih dan aman, ahli UMNO akan cari pasal. Orang yang menderhaka seperti Ibrahim Ali mesti disingkirkan dari parti.

Berdiri dan berkokok sebagai ahli politik di Pasir Mas melalui saluran PAS tapi berstatus BEBAS.
Berhujah dan mengutuk tanpa mengira parti kononnya dia adalah ahli parlimen bebas, tapi semenjak akhir-akhir ini sokongannya lebih condong kepada Barisan Nasional.

Apabila ditegur oleh ahli PAS, dia melenting kononnya orang PAS sepatutnya berterima kasih padanya kerana tanpa dia parti PAS sudah lama tumbang kerana diasak oleh UMNO-BN dalam pilihanraya yang terdahulu.

Dia lupa bahawa pengundi di Pasir Mas itu sebahagian besarnya dalah ahli PAS dan bersedia untuk melakukan revolusi terhadap Ibrahim Ali jika diarahkan oleh PAS pusat.

Segala kemelut adalah berpunca dari sikap biadap tanpa batasan, oleh kerana itu pengundi dikawasan Pasir Mas adalah orang yang paling layak mengajar Ibrahim Ali menjadi ahli parlimen yang berdisiplin.

Anonymous said...

Seekor lembu yang makan rumput lebih mulia daripada Brahim 'katak'. Manusia tak sedar diri ini apabila mati nanti, agak-agaknya ada ke orang yang sudi nak solatkan jenazahnya? Dasar perjuangan perut, tembolok dan glamour gedebe! Mampuuhh mu Brahim!

Anonymous said...

muka macam org pecah rumah!!!

http://lh3.ggpht.com/_NG2rpR7PL40/Sd7ECBLUWVI/AAAAAAAAAj4/cwlPA3Kc0GA/s720/bersemadi%20UMNO3.JPG


LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight




http://lh4.ggpht.com/_NG2rpR7PL40/ScNA7ekrAAI/AAAAAAAAAe4/MnAONBmvtlE/pinkturtle%20video.JPG