26 February 2009

Pemuda Samseng UMNO


Sahih yang jenis bangsa UMNO memang layak tinggal dalam hutan. Apa hak kamau nak tunjuk samseng kat parlimen. Dengan orang tua yang atas kerusi roda kamu boleh tunujuk lagak. Kalau betul anak jantan pergilah ke Gaza, kalau tak mati katak.

Perbuatan kurang ajar nak bergaduh di Parlimen jelas menunjuk mereka ini membelakangi undang, kerana mereka yakin polis akan berpihak kepada mereka. Mereka yakin semua media pengampu akan berpihak kepada mereka.

Mereka ini adalah jakun.

Baca mStar

http://al-brangi.blogspot.com

3 comments:

IbnAbdHalim said...

Tapi perbuatan tersebut mendapat "restu" speaker parlimen sebab itu dia tolak usul Karpal supaya mereka yang bertanggungjawab dihadapkan ke J/K Parlimen.

shukoi9909 said...

Pemuda umno memang samseng sejak dari dulu kini dan selamanya! Pemuda umno juga bacul dan pengecut bila diajak berdebat. Cuma budak penjaga zoo beruk Oxford saja yang berani sahut cabaran. Pemuda umno adalah spesies Mat Rempit, berani brutal dan berani melakukan jenayah tapi bukan atas objektif hendak membangun memajukan negara. Pemuda umno rata-ratanya telah rosak, hilang halatuju, tiada jati diri dan lebih kepada perjuangan perut tembolok dan perempuan! Tanyalah kepada sifu mereka Kera Jantan (KJ).

Anonymous said...

kesian org berperangai sebegini. Ia mencerminkan bangsa melayu yg gah dgn mengamuk tak tentu arah, tidak berakal langsung. Dengan org OKU boleh la ko nak lepuk. Cuba dengan bangsa lain, mahunya disekat ekonomi, tak mau jual gula, beras pada bangsa melayu, tak kebulur ngko? Utk pengetahuan ngkorang, aku yg berkerja dgn expertrade & pelbagai bangsa di ofis ni, berasa malu kerna ada segelintir melayu dari kalangan org umno yg berperangai mcm ini, nak pula yg memimpin sekarang penuh dgn corruption dan isu-isu yg tak masuk di akal, dengan kebodohan SPRM yg tak telus & berat sebelah, dari situ ofismate aku pandang bangsa melayu ni tak elok diletakkan ditempat posisi jawatan yg tinggi. Kerna mrk dah terpengaruh mengatakan melayu suka dgn rasuah, pandai bersuara shj tapi hasil kerja zero. Mmg aku tahu, tak semua bangsa melayu begitu, tapi oleh kerna geng2 UMNO skrg dah buat tahi, so mrk dah labelkan bangsa melayu ni jenis kasta yg rendah. Serious aku kata, bangsa lain gelak beb. Aku tak tahu sampai bila boleh berkeadaan sebegini. Dengan situasi yg ada skrg dgn keadaan ekonomi & politik negara yg ada. Ia memberi kesan kepada appraisal tahunan aku. Ini baru aku je yg bersuara, yg masih berkerja dgn MultiNasional Company yg lain serta kampeni bukan bumiputera tentu terasa sebegini. Sampai tak tahu dah nak cakap apa.



LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight