27 February 2009

Ramai peguam-peguam Pahang akan "memboikot" program najib malam ini

Sensasi: Bakal PM Najib Razak Akan "Dimalukan" Dalam Mesyuarat Agong Untuk "MengUMNOkan" Jawatan Kuasa Peguam Pahang Di Kuantan Esok

KUANTAN - Seperti yang dijanjikan, malam esok bertempat di Hotel MS Garden Kuantan, satu mesyuarat Jawatankuasa Peguam Pahang (BAR Pahang) akan diadakan. Disamping pemilihan ahli jawatankuasa yang baru program pada malam ini juga dikhabarkan akan dibuat bagi menyatakan sokongan padu kepada bakal Perdana Menteri Najib Razak. Najib khabarnya akan hadir untuk merasmikan program berkenaan kira-kira jam 9.00 malam esok.

Dari pada risikan krew kami beberapa hari yang lalu, ternyata ramai peguam-peguam Pahang akan "memboikot" program malam ini kerana difahamkan usaha untuk "mengUMNOkan" jawatankuasa terbabit sedang dilakukan oleh pihak-pihak tertentu. Menurut sumber, usaha sedang dibua bagi menaikkan peguam terkenal disini iaitu Julita Abd Jabar (anak bekas Timbalan Menteri Besar Pahang) sebagai pengerusi jawatankuasa terbabit yang baru. Usaha melobi masih terus diadakan dan yang pasti, semua peguam-peguam yang memihak kepada UMNO akan dicalonkan serta dipastikan kemenangannya malam ini.

Seperti yang kami nyatakan terdahulu, bahawa pihak penganjur perlu berhati-hati dengan mesyuarat yang bakal diadakan kerana terdapat maklumat yang Najib Razak akan dibaling atau dihadiahkan "kasut" seperti yang berlaku kepada Presiden Amerika "Goerge Bush" dulu. Jika ini berlaku, sudah pasti bakal PM itu akan mendapat malu yang lebi besar sebenarnya.

[Apapun kami amalah berharap agar usaha bagi melobi peguam-peguam yang berpihak kepada UMNO untuk memimpin badan itu dapat dihalang. Kita takut Jawatankuasa Peguam Pahang ini akan menjadi "Pak Turut" bagi mengiyakan segala usaha "buruk" kerajaan dalam menangani isu-isu rakyat Pahang selepas ini. Semuanya kini terletak di bahu para peguam yang hadir. Semoga mereka dalam melaksanakan tanggungjawab dengan jujur dan ikhlas tanpa rasa takut dengan kekakangan daripada pihak penguasa. Jika peguam gagal melakukan amanah itu, maka sudah pasti integriti mereka akan dipertikaikan bahkan mereka akan dipandang hina.

http://pahangdaily.blogspot.com

No comments:

http://lh3.ggpht.com/_NG2rpR7PL40/Sd7ECBLUWVI/AAAAAAAAAj4/cwlPA3Kc0GA/s720/bersemadi%20UMNO3.JPG


LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight




http://lh4.ggpht.com/_NG2rpR7PL40/ScNA7ekrAAI/AAAAAAAAAe4/MnAONBmvtlE/pinkturtle%20video.JPG