25 February 2009

Tragedi Kuala Kangsar: Timbalan Pengerusi PKR Pahang Telah Di Tangkap

Terkini: Mr.Ram,Timbalan Pengerusi PKR Pahang Telah Di Tangkap Berhubung Dengan Kes Suspek Insiden Perhimpunan Haram Di Kuala Kangsar !!

KUANTAN - Ini berita baru kami terima, ia berkaitan pihak polis dikatakan telah berjaya menangkap seorang lagi suspek kes perhimpunan haram di Kuala Kangsar semasa perlantikan Menteri Besar Perak, Dr.Zambry di Istana Iskandariah, Bukit Chandan baru-baru ini. Dalam perhimpunan itu beberapa orang awam telah ditangkap di tempat kejadian dan lima daripada suspek berkenaan telah disiarkan gambar mereka oleh media arus perdana. Salah seorang suspek berkenaan ialah Saudara Ponusamy a/l Govindasamy (foto) yang lebih dikenali dengan gelaran Saudara Ram iaitu Timbalan Pengerusi III, Parti Keadilan Rakyat Negeri Pahang. Menurut sumber, beliau telah ditangkap sebentar tadi. Namun kami masih belum dapat memastikan lokasi tangakapan berkenaan. Sebelum ini beliau telah diarahkan menyerah diri dimana-mana balai polis yang berdekatan. Beberapa hari lalu, rumah beliau di Kuantan telah digeladah dan diserbu oleh pihak polis. Krew kami sempat berada di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan sebentar tadi untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang perkara ini. Menurut isterinya, Saudara Ram telah ditahan oleh pihak polis sekiar jam 5.00 petang tadi. "Saya sungguh terkejut bila melihat polis menghantar motorsikal yang ditunggani oleh suami saya ke rumah, sedangkan bila ditanya mereka mengatakan beliau telah dibawa ke balai polis. Semalam dan pagi ini Ram dilihat kelihat resah seolah-olah mengesyaki sesuatu akan berlaku kepada dirinya. Beliau pulang ke rumah semalam dan hari ini seperti biasa mempunyai urusan di kliniknya berdekatan jalan Mat Kilau dekat sini" katanya.

"Ketika ditahan, saya sempat menghubungi beliau menerusi telefon bimbitnya dan beliau mengatakan berada dalam keadaan selamat. Namun selepas itu kami gagal untuk menghubungi malah menemui beliau sekali pun. Peguam kami juga telah dihalang oleh pihak polis untuk menemui beliau di lokap IPD Kuantan (foto). Saya tidak faham apa yang berlaku, sebelum ini suami saya telah memberi kerjasama kepada pihak polis berhubung dengan perhimpunan haram di Kuala Kangsar dulu. Bahkan polis disana mengatakan yang suami saya tidak akan ditahan lagi, malah menyuruh saya menghubungi beliau jika ada apa-apa berlaku kepadanya. Namun sebaliknya lain pula yang terjadi. Saya telah menghubungi rakan-rakan dan pimpinan Parti Keadilan Rakyat yang lain untuk memaklumkan perkara ini" tambah isterinya dengan nada sedih. Kami difahamkan beberapa orang pimpinan PKR Bahagian Kuantan telah datang ke IPD sebelum ini, namun gagal untuk bertemu beliau. Difaham pimpinan PKR negeri termasuk Pengerusi Perhubungan iaitu Dato' Fauzi Abdul Rahman telah dimaklumkan perkara ini. Beliau khabarnya dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kuantan ketika kejadian berlaku tadi. Difahamkan Saudara Ram akan dibawa ke mahkamah pagi esok untuk permohonan tahanan reman.

Saudara Ram adalah merupakan antara pemimpin utama kaum India di Pahang yang paling menyerlah. Beliau sering terlibat dan hadir dalam kebanyakan program-program parti, baik di Pahang mahupun di Kuala Lumpur. Pengalaman ditahan, diherdik dan disepak polis adalah perkara biasa baginya. Dalam pilihanraya umum lalu, beliau bertanding atas tiket PKR di Parlimen Bentong. Biarpun tewas, namun beliau masih berkerja hingga ke hari ini hinggalah kedudukan kerusi itu diambil alih oleh Ketua Bahagian yang baru sekarang.

Ramai yang terkejut melihat beliau hadir bersama rakyat Perak di Kuala Kangsar dulu. Namun mereka lebih terkejut lagi bila melihat wajahnya dipaparkan oleh media massa sebagai salah seorang suspek yang amah dikehendaki polis berhubung dengan kes perhimpunan haram di Kuala Kangsar itu. Imejnya yang bertopi putih memyebabkan kelibatnya mudah dikenali.

http://pahangdaily.blogspot.com

No comments:

http://lh3.ggpht.com/_NG2rpR7PL40/Sd7ECBLUWVI/AAAAAAAAAj4/cwlPA3Kc0GA/s720/bersemadi%20UMNO3.JPG


LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight




http://lh4.ggpht.com/_NG2rpR7PL40/ScNA7ekrAAI/AAAAAAAAAe4/MnAONBmvtlE/pinkturtle%20video.JPG