28 February 2009

KERAJAAN BN PERAK AKHIRNYA TUMBANG JUGA?

Episod terkini Drama Politik Perak terus berlangsung dan kali ini mungkin akan memberi kesan yang dahsyat kerana implikasinya mungkin...Kerajaan BN Perak akan ditumbangkan mengikut perlembagaan Perak sebagai membalas apa yang telah dilakukan oleh Bakal PM BIJAN.

Kuasa Speaker yang 'tersilap' diimunitikan oleh pihak yang merangka perlembagaan negara sebelum merdeka telah memberikan konklusi yang tak dapat diterima oleh sesiapa yang kuat menyokong pelan peralihan kuasa di Perak. Selama 50 tahun kekebalan itu tidak diganggu, apatah lagi dikurangkan kerana tradisi yang akan memerintah negeri-negeri ialah BN tetapi ia telah berubah dan tak mampu diubah untuk tempoh sekurang-kurangnya sebulan dua ini.

Sebagaimana yang diulas oleh Che Det dalam blog hitnya, bagaimana halnya dengan MB 'baru' yang digantung bersama rakan-rakan yang sama waktunya mahu masuk juga dan apa reaksi oleh Pengawal DUN Perak yang sedia mengetahui peraturan dan kuasa mutlak Speaker DUN dan banyak lagi yang ditanya sudah cukup menambahkalut dan membekukabut krisis yang sudah berlanjutan sejak dari awal Februari 2009 dan belum menunjukkan tanda-tanda mahu berakhir ini.

Maka tak salahlah kalau saya katakan ini juga antara kesan seterusnya "HIJRAHNYA DATO' NASARUDDIN" dan kegelojohan Bakal PM BIJAN bersama kuncunya Menteri Agama Malaysia untuk 'merampas' kuasa yang sepatutnya secara lebih berhemah dianbil kerana jika kuasa dikembalikan kepada rakyat dan BN dengan sokongan yang 'kuat' dan 'padu' daripada rakyat yang 'setia' dan 'memahami' hak Sultan Perak serta 'sangat yakin' dengan 'ketokohan' UMNO sebagai 'pejuang dan benteng terakhir' institusi beraja Melayu di Malaysia sejak dari mula merdeka hingga kini. UMNO kekal dengan 'rekod-rekod bersih' tanpa pernah mempunyai sebarang 'masalah' secara langsung atau tidak langsung khususnya dengan raja-raja Melayu.

Persoalannya..., beranikah UMNO untuk menghadapi satu pilihanraya negeri khususnya di Perak dalam masa terdekat ini?

http://perfectwater75.blogspot.com

1 comment:

Anonymous said...

UMNO sama taraf dengan 'Mak Nyah' atau bapuk siam.UMNO bukan anak jantan. Umno adalah laksana spesies haiwan betina. Pemudanya hanya berani mencabut keris dan menciumnya. Nak pergi ke medan pertempuran, jangan haraplah spesies pengecut, tamak, perompak wang rakyat ni rela mati muntahkedarah (mati makan) daripada sahut cabaran untuk berdebat.
Kepada kerajaan haram di Perak, janganlah buat-buat demonstrasi pulak bila speaker tidak beri masuk dewan. Orang umno ingat Malaysia ni tempat tinggal orang Melayu saja. Tapi yang menggadai dan songlap tanah rezab Melayu,umnolah. Pi jahannamlah kau umno!

http://lh3.ggpht.com/_NG2rpR7PL40/Sd7ECBLUWVI/AAAAAAAAAj4/cwlPA3Kc0GA/s720/bersemadi%20UMNO3.JPG


LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight




http://lh4.ggpht.com/_NG2rpR7PL40/ScNA7ekrAAI/AAAAAAAAAe4/MnAONBmvtlE/pinkturtle%20video.JPG