23 February 2009

Kalau DUN Perak bersidang, merudumlah Zambry


DUN Perak......Zambry 'MB' Keseorangan

Ada banyak benda-benda yang anihlah pasal DUN Perak sekarang.

i. Zambry nampak macam keseorangan. Bercakap pun nampak kurang arif pasal perjalanan DUN.

ii. Menteri-menteri UMNO yang berlatarbelakangkan peguam pun bercakap macam budak tadika. Maklumlah dah lama tinggal baba-bab guaman. Dah lupa kot nak rujuk buku mana

iii. Asyik-asyik suruh report polis. Penasihat undang-undang pun pening. Sebab dalam hati dia tahu Zambry tu MB halam.

iv. Pusat pun pening nak buat apa. Najib diam. Zahid pun diam. Khir Toyo lagilah diam. Muhyiddin tau apa, habuk pun tarak.

v. Adun-Adun BN lain semacam kurang arif atau semuanya blur tentang selok belok dewan ni.

vi. Tu lah nak 'merompak' tak de ilmu. Nak berlagak samseng tapi takut nak ber'tinju'. Buat kerja gopoh, nak cepat 'tabal'kan Zambry Pangkor tu.

vii. Malu kat dunia luar, DUN yang mulia nampak macam sarkas. Kalau dah sarkas mesti ada badut dia kan?.

viii. Andai kata Sultan tak berkenan DUN bersidang. Oh tak mungkin, tak mungkin, lagi haru biru.

ix. Kalau bersidang, merudumlah Zambry.

x. Jalan paling baik, Tuanku panggil Speaker mengadap, slow talk, suruh DUN bersidang, topple Zambry, dan lantik semula Ir. Nizar jadi MB. Tuanku tidak rugi apa-apa. Maruah pun tak jatuh.

Tunggu dan lihat...

http://al-brangi.blogspot.com

2 comments:

Anonymous said...

Memanda Sultan pun malu. Maklumlah mendahulukan Gamuda lebih daripada kepentingan rakyat jelata. Raja yang tidak mendaulatkan undang-undang dan perlembagaan, wajib dihantar ke Muzium Seni Budaya saja agar jadi pameran untuk generasi akan datang. Semoga Sultan sempat bertaubat dan memulangkan kuasa kepada rakyat. Jika tidak Sultan Azlan hampehhh!!

Anonymous said...

aaii....senyap je sultan azlan & raja nazrin selepas perak bertukar jadi perak darul gamuda.

kalau ikut kebiasaan...raja nazrin confirm akan bercakap hal2 keadilan....skang senyap seribu bahasa...nape raja nazrin....dpt habuan dari adinda yg "bertugas" kat gamuda berhad ker???

dpt PhD belum tentu bijak & berjaya dlm melalui liku2 hidup di dunia nie...betul tak raja nazrin.

bila manusia meninggal dunia...segala Master, PhD dan gelaran2 dunia seperti raja, sultan, dato', tan sri, tun...semuanya ditinggalkan kat dunia...tidak dibawa masuk ke dlm kubur lebih2 lagi tidak dibawa ke padang mahsyar.....paham ke idak wahai sultan azlan & raja nazrin??



LYRIC

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they're dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who's wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight